{{next.header}}
Utmaning till förmån för både Mustaschkampen och travskolorna
Som ett led i insamlingen av pengar för Mustaschkampen anordnar Svensk Travsport i samarbete ATG en travbaneutmaning. Alla travbanor kan delta och de fem banor som under november samlar in mest pengar till Mustaschkampen får ett bidrag av ATG, i syfte att utveckla banans travskola.
– Vi är riktigt stolta över hur hela travsverige slöt upp i fjol och hoppas såklart på ett lika stort engagemang denna gång. På Axevalla kommer vi självklart sikta mot toppen av resultatlistan även i år, säger Sara Mowbray Jönsson, marknadsansvarig på Axevalla travbana som samlade in mest pengar under förra årets travbaneutmaning.
Förra året gjorde travbanorna en fantastisk insats och samlade gemensamt ihop hela 657 883 kronor. På den totala topp-tio-listan över Mustaschkampens digitala insamlingar landade inte mindre än fyra travbanor; Axevalla, Solvalla, Solänget och Halmstadtravet. Svensk Travsports dotterbolag ATG är sedan 2018 huvudsamarbetspartner till Prostatacancerförbundet:
– Att vara huvudpartner till Mustaschkampen är en självklarhet för oss på ATG. Våra kunder, landets travbanor och deras besökare är mycket engagerade i kampen mot prostatacancer, det har vi sett tydliga bevis på genom åren. Vi hoppas och tror på ett minst lika stort engagemang från alla inblandade som tidigare, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.
Om Mustaschkampen
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årligen återkommande kampanj för att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa. Att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att en tidig upptäckt räddar liv vill Mustaschkampen ska bli allmänt känt. Det här vill Mustaschkampen uppnå:
Publicerad måndag 1 november 2021. kundtjanst@travsport.se