{{next.header}}
- Idén om att skapa en TV-serie som lyfter fram travsporten för en ny publik har diskuterats länge på olika sätt. Men det var inte förrän vi fick förslaget från Stockholm Syndrome som det kändes helt rätt att gå vidare. De har presenterat ett spännande och nytänkande upplägg som kommer att kunna visa flera olika sidor av travsporten och nå nya målgrupper. Det känns väldigt roligt att nu gå i gång med produktionen, säger Maria Croon, VD på Svensk Travsport.
Upplägget för TV-serien är i grunden att följa ett antal aktiva inom travsporten och deras liv på och av travbanan. Samtidigt ges möjlighet att följa fler karaktärer runt de aktiva och travbanorna. Processen att välja ut vilka aktiva som ska vara med i serien påbörjas nu.
- Att välja rätt huvudpersoner blir självklart oerhört viktigt för att serien ska bli bra. Målet är att öka intresset för travsporten och nå en bred målgrupp. Vi tittar därför också på en bredd av personligheter och karaktärer. Det är produktionsbolaget som ansvarar för processen och kontakten med aktiva men vi kommer vara delaktiga i det slutgiltiga beslutet, säger Maria Croon.
Produktionen sätter nu igång via produktionsbolaget Stockholm Syndrome där Peter Settman är grundare och creative director.
- Det är oerhört spännande att få en inblick i travsporten och alla fantastiska historier som skapas dagligen. Vi tror att vi kommer att kunna skapa en både underhållande och engagerande TV-serie som får fler att upptäcka hela den värld som finns kring travsporten, säger Peter Settman.
Publicerad onsdag 30 oktober 2024. kundtjanst@travsport.se